Sötét

Mínuszban van a napelemes termelésem a fűtés miatt 

Feliratkozás
Megtekintés 126 E
97% 1 227 34

Elektromos fűtés napelemmel megtámogatva? Íme a tapasztalataim a fűtési szezon után.
Elektormos fűtésem: www.bvfheating.hu -nemreklám
#napelem
Támogathatsz itt: hurun.info/one/eAB8_SpJPf-xLP4VqHk6TQjoin
vagy itt: patreon.com/handras
Instagram: handrashu
Facebook: handras.hu/
Blog: handras.hu/
Ezeket használom a videókhoz: kit.co/Handras

Autók és más járművek

Közzététel:

 

2021.ápr. 3.

Megosztás:

Megosztás:

Letöltés:

Betöltés.....

Hozzáadás:

Kedvencek
Megnézendő videók
Megjegyzés 100   
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
Az előző rész itt: hurun.info/to/vide/h46VraCExHrSm90.html
Éber Aladár
Éber Aladár 13 napja
@Charlie Leonidas Very useful information and connecting to the videos topic. Please tell me more about your girlfriend :-))
Kulhavi Marci
Kulhavi Marci 14 napja
András a konyha meg van már?😂
Rory Arthur
Rory Arthur 15 napja
@Charlie Leonidas checking it out now. Seems promising :)
Charlie Leonidas
Dont know if anyone cares at all but last night I hacked my girlfriends Instagram password by using Instaportal. Cant link here so search for it on google :)
Éber Aladár
Éber Aladár 27 napja
@Imre Koreny Van csendes mód ha zavar a zúgás! A légmozgással meg nem tudom mi a baj. Száritja a börödet?
BFH Game
BFH Game 8 napja
Tervezel egy új kerítést?
Andras Horvath
igen :)
sleedeer
sleedeer 20 napja
Szia! Egy hűtő-fűtő inverteres klímát raknék a legnagyobb térbe, 500k betakarja és kiküszöböli a fűtésed tehetetlenségét. H tarifával nem fűthetsz?
Zénó Veress
Zénó Veress 20 napja
Köszi, tanulságos videó volt. De a radiátoros hozzászólásoddal vitatkoznék. Jól méretezett és elhelyezett, szakszerűen felszerelt radiátor esetében a felszálló meleg levegő, alacsony sebességgel cirkulál a szobában, mindent, azaz bútorokat, padlót, falakat átfűtve és ezek segítségével téged is átfűtve. Persze mindezt hazavágjuk egy radiátorra helyezett törölközővel, rosszul elhelyezett bútorokkal, huzatos ablakkal. A házadhoz gratulálok, szépen átgondolt az egész.
Péter Piedl
Péter Piedl 20 napja
Jó dolgokat mondtál, bár az a tapasztalat, hogy padló fűtés akár elektromos akár vizes klímával együtt működik jól főleg 3m feletti belmagasságnál( új építésűre gondolok, nem nagy polgárira). A por pedig mindenhol száll, ahol vannak szőnyegek vagy szövetes dolgok, mert a padlóra sütő napfény is képes lebegtetni, bár tény az újabb építésűekben a már kevésbé jellemző a régi házakkal ellentétben( köszönhető a padlóburkolat alatti rétegrendnek). Kiváncsian várom a juliusi videót, érdekel hogyan teljesít rendszer éves szinten. :)
Alma Paprika
Alma Paprika 21 napja
A padlofutes kiraly, legjobb hoerzetet adja, abban igazad van, hogy komfortosabb mint egy split klima. Na de hogy draga lenne az utobbi? 150-200 ezres barmilyen klima 4+ szezoznalis COP-val -15 fokig siman tud futeni. Abbol beraksz 2-t a haz ket vegebe vagy 2 fontos helyisegbe, felszerelessel egyutt megall fel millabol. Futesi koltseged maris negyedelted.
Andras Horvath
Andras Horvath 20 napja
Haha. :) 4,5 millió egy szellőztetős, befúvós rendszer ide.
Zed
Zed 21 napja
Fűnyíró akksis, hálózati, benzin, dízel? :D
Andras Horvath
Andras Horvath 21 napja
van rola videom
józsef kovács
józsef kovács 22 napja
Az egyetlen ésszerű megoldás a Kárpát medencében a földhő kihasználás Egy ekkora házhoz kell fúratni 2 db. hőkinyerő kutat. 100 m talppont esetén ennek a költsége - a benne elhelyezett csövekkel - kb. 1 millió forint. Ebből a két kútból óránként - 12 kWh energia (hő) nyerhető ki egy hőszivattyúval. Ennek költsége kb. 0,6 millió Ft. A hőkinyerő rendszer jósági tényezője jobb, mint 4. Tehát a 12 kWh hőenergia 3 kWh elektromos energiával kinyerhető ( télen nyáron). Egy 12kW teljesítményű napelem ára - szereléssel, inverterrel - kb. 5 millió Ft. Tehát a hőkinyerő rendszer költsége a napelemének a töredéke. és ebben az esetben mindig keményen pluszban van az éves áramtermelés
józsef kovács
józsef kovács 21 napja
​@Andras Horvath Ma mennyibe kerül egy 12 kW teljesítményű napelemrendszer (szereléssel, inverterrel ) és ÁFA - val ?
Andras Horvath
Andras Horvath 21 napja
a napelem joval olcsobb volt.
asioe kiou
asioe kiou 22 napja
mondhatnám, hogy milyen jó a tartalom vagy milyen királyok a vágóképek, de azt tudja mindenki... amiér külön köszönet jár az a reklámmentesség😍😍😍
Horváth-Dobos Tünde
Elején 5,5 kwtal indultunk,ez kevésnek bizonyult,rá 2 évre 5,2 kwtal lett megtoldva,na ez már mindenre elég. 2 család lakja, plusz kút müködik és ebből 3 hüttő,1 mélyhüttő. Plusz egy 10,5 kwtos villány kazán,náunk is 24 fok van. Nekünk is van száritó gép.
qopoy dnon
qopoy dnon 22 napja
mondhatnám, hogy milyen jó a tartalom vagy milyen királyok a vágóképek, de azt tudja mindenki... amiér külön köszönet jár az a reklámmentesség😍😍😍
asioe kiou
asioe kiou 22 napja
Géza
lacnemeth
lacnemeth 22 napja
Mia véleményed arról hogy: a földgáz tüzeléssel rengeteg CO2 kerül a levegőbe. Ami eddig a föld alatt volt azt most ki engedjük a levegő. Fa tüzelés esetén szintén sok szén-dioxid kerül ki viszont tudjuk pótolni az eltüzelt fákat ültetéssel. Ezzel javítva a levegő össze tételét. Gáz tüzelés esetén ez nem lehetséges.
Andras Horvath
Andras Horvath 22 napja
akkor neked nem is kell ekkora napelem. A napelem 8-10 ev alatt térul meg nem 20-25.
qopoy dnon
qopoy dnon 22 napja
fogyasztással. kb 20-25 év alatt fizetnék ki annyit a fentartásra mint amibe neked a napelemes rendszer került és ami annak az életartama.
Joe Banana
Joe Banana 23 napja
Kedves András! Köszönöm a videóban elhangzott konkrét számokat, adatokat, nagyon fontos és nagyon hiányzó információk ezek számomra, és azok számára, akik keresik a jobb megoldást a energiafogyasztás témakörében! Most végre kiderült egy pár dolog, amire kíváncsi voltam: 1.) úgy tűnik, hogy jól számoltak a szakemberek, ki fog jönni a fogyasztásod a napelemek által termelt energiamennyiségből. Gratulálok Neked is, és a szakiknak is. Nem voltam meggyőzve korábban, de most meg kell emelnem a kalapomat, és valójában most jobban érzem magam, mert itt a bizonyíték, hogy meg lehet csinálni! 2.) kiderült, hogy ha nem termelné ki a napelem rendszer az energiaigényedet, akkor kb. annyit kellene fizetned (arányosítva), mint egy gázzal fűtő és melegvizet előállító (jól szigetelt) háztartásnak, vagyis a gáz nem rossz megoldás, nem kell kétségbeesni annak, aki gázzal fűt. 3.) a saját ingatlanom energiaköltsége sem magasabb (arányosítva), csak nekem ezt mindig ki kell fizetni, soha nem lesz ingyen energiám. Azért pozitív, hogy léteznek más megoldások is a rezsiköltség csökkentésére, és tényleg működnek is. (szigetelés, kondenzációs gázkazán, helyiségenkénti termosztát, LED világítástechnika, árnyékolás, stb.) 4.) az is bebizonyosodott sajnos, hogy a rendszer csak akkor működik, ha használlhatod a villamos hálózatot pufferként. Sajnos nem csak trollok ugatják azt, hogy a szénerőművekben termelt energiából veszed ki jóváírt mennyiséget a betermelt napenergiáért cserébe, ez sajnos tény, bár kicsi drámai túlzást is tartalmaz ez a megállapítás. Az erőművek által táplált hálózat nélkül megállna a tudomány - sajnos. Az a gond, hogy amikor a napelemek többet termelnek, mint amennyit használsz, akkor az ország más részein is süt a nap, így mindenkinek betermel a napelemes rendszere, de hova, és kinek? Akkor éppen nincs rá szükség. A téli időszakban pedig csak abból tudod kivenni, amit nem éppen tiszta módon állítottak elő. Ez a probléma annál nagyobb lesz, minél több napelem termel energiát az országban. Energiasziget üzemmódban pedig nem is tudnád használni a rendszert. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne lenne jó az, ameddig eljutottál, de ez még csak az út eleje. 5.) mivel számomra adottság a tető alkalmatlansága a napelemes rendszer telepítésére, nem volt mindegy, hogy mennyi napelem mennyit termel, és ez most hála a videódban elhangzott konkrét adatoknak most teljes mértékben meggyőzött arról, hogy sajnos számomra ez nem járható út. (kétszer ennyi energiára lenne szükségem, és fele ennyi napelemet sem tudok elhelyezni a tetőn) 6.) nagyon profi és tiszteletre méltó hozzáállásról tanúskodik, hogy a Te példád vakon követése helyett azt javasoltad, hogy mindenki egyénileg forduljon szakemberekhez tanácsért. Köszönöm tehát, hogy felvállaltad a próbabábu szerepét, rendkívül hasznos információkat osztasz meg az emberekkel, nagyon remélem, hogy ez visszafelé is pozitívan hat majd, és csak előnyöd származik ebből a köz javára végzett munkádból! Jó egészséget kívánok, és sok sikert, örömet az életben!
Joe Banana
Joe Banana 22 napja
@Andras Horvath Igen ez lehetett a bővítés gondolata mögött! Nyilván ez a megoldás sem százas, várjuk még a nagy áttörést az energiaipari technológiákban.
Andras Horvath
Andras Horvath 23 napja
Paks jelentős rész és az 0 co2.
Dale Jasper
Dale Jasper 24 napja
Geotermikus fűtéssel többre mentél volna, paldófütésnek meg mehetett volna hagyományos víz/petcső alapú fűtés, hamarabb is melegedne fel a lakásod..... Sztem túl van bonyolítva nálad ez a "minden elektromos" téma.
Dale Jasper
Dale Jasper 22 napja
@Andras Horvath ""mint mondtam ez mar itt volt"" Jah bocs, ez felett átsiklottam. Akkor igazad van viszont.
Andras Horvath
Andras Horvath 22 napja
mint mondtam ez mar itt volt. A geotermikust mennyibe ketult volna kiepiteni? Vizes futest hogy epitek ki, hova teszem a kazant?
András Rab
András Rab 24 napja
Norvégoknál az a 24 fok az 18-20 fok :) Érdemes lenne a fütési költséget kiprobálni
Ailsa Ni
Ailsa Ni 23 napja
azonban nem igazán lehet hiteles választ találni. Milyen mértékű elektroszmogot termel, mennyire van valójában leárnyékolva a fűtőkábel. Ez műszerekkel egyszerűen mérhet
Levente Dávid
Levente Dávid 25 napja
Szia az 57 W/m² "padlófűtés" kicsit lightos. Nagyobb teljesitménnyel sokkal gyorsabban reagálnak (gyorsabban emeli a hőmérsékletet). A másik szerintem nagyobb helyiségekbe pl nappaliba egy klíma nem rossz megoldás. Két okból sem. Mert nagyon gyorsan befűt., (manapság egy sima inverteres klíma is gyakorlatilag hőszivattyús rendszerként fog működni., nem kell feltétlen nagy rendszerben gondolkozni. Így ez neme egy ökör ára ) Valamint akár 3mad annyi árammal is termel annyi hőt mint pl a fűtőszálas fűtés. Egyébként az ablakoknál "be van sütrive" a fűtés ?
Levente Dávid
Levente Dávid 25 napja
csak címre reagálok, nyilván majd nyáron visszapótolja :) Pedig hát magunk közt szólva igazán tél nem is volt.
Richard Gargya
Richard Gargya 25 napja
6 nap alatt 3x kaptam értesítőt erről a videóról. :D...
Mihály Körmöczi
Arra kíváncsi lennék , ezeket a ,,nagyon jó " dolgokat hol , miből - mivel állítják elő ?! Úgy 3 évtized elteltével az unokád , az én dédunokám vajon nem ennek a maradványaival fog kinlódni ,mint mi az atomenergia hulladékával ? Miből is készülnek ezek a JELENLEG tiszta akkumlátorok , elemek ??!!! Bocs , egy egyszerű lakatos .
Tibor Nagy
Tibor Nagy 24 napja
@Péter Tóth Nem értem miért lenne csak akkor "zöld", ha rögtön el is használod. A hálózat visszatáplálásnak pont az az értelme, /szemben pl. a szigetüzemmel, ami épp úgy működik, ahogy te leírtad/ hogy ha te nem tudod elhasználni, akkor elhasználja valaki más. Minden watt létrehozott napenergia gyakorlatilag egy Watt fosszilis által létrehozott wattot "szorít ki" a rendszerből.
Péter Tóth
Péter Tóth 24 napja
Nyugi a napelemes házak is éjszaka és télen is a paksi atomerőművet használják. Ez csak abban az esetben zöld ha egyből el is tudod használni. Jelen pillanatban a tárolás ekkora rendszernél gazdaságosan nem megoldható. Szerintem még kb 10-20 év és lesz rá megoldás.
Mihály Körmöczi
Majd sajnálni foglak , mivel ez egy panasznak tűnik !
Andras Horvath
Andras Horvath 25 napja
Mi???
József Hantal
József Hantal 25 napja
Üdv , nekem tavaly szeptember 20-n hozták az órát azóta él a rendszer . A telet - 700 kw-l zártam ,jelenleg -120 kw tartok, az olvasás június közepe tehát bőven meglesz addigra . Az ősz, tél azon része amikor hatékony az inverteres klíma avval ment a fűtés azon kívül faelgáz van , a műhelyben ma is ment a hőlégfúvó ,azt télen is avval fűtöm . Összegezvén amennyiben egész évem lesz a termelésben szinte az egész fűtést ki tudom váltani + a háztartási fogyi is meglesz ( van minden mosó szárító mosogató ) és így is nullán leszek . A beruházás megérte TE maxim smart okos 4.68kw 3 fázis , hideg napsütésben sokszor 5kw felett megy . Szép (sok ) napot mindenkinek !
A Cs
A Cs 26 napja
Szeeintem osszesegeben eleg hideg tél volt. Atlaghomersekletet tekintve tuti, meg ha nem is volt -30
Kornél Kocsis
Kornél Kocsis 27 napja
Megtekinthető globálisan szinte minden Solaredge inverteres rendszer pontos termelési statisztikája!:)Napi,havi,évi termelési adatok.Napelem rendszerek pontos méretei ország és város szerint.Még a tulajdonos neve(cégnevek is) is sok esetben látható.Rohadt jó!Évekre visszamenőleg lehet látni, hogy mekkora rendszer mennyi áramot termelt a világ különböző városaiban.Napelemek elhelyezése és darabszáma,teljesítménye és esetleges árnyékok.Ezzel jöttem rá pár újabb turpisságra, és újabb pár százezer a zsebemben fog maradni...:)
Dávid Osthat
Dávid Osthat 27 napja
gyere pm
Babooo Mamba
Babooo Mamba 27 napja
jó a ház, de az elektromos fűtés hatásfoka nagyon rossz (1), azt érdemes cserélni. hőszivattyűk esetében a COP 4-7 között van. a napelemet kár elrontani az elektromos fűtéssel.
Babooo Mamba
Babooo Mamba 26 napja
@Tibor Nagy nem egeszen. Nincs 3m felar. Hoszivattyus rendszerbol is lehet tobbfele megoldas (levegos, vizes, +legcsatornas, geo dragabb de az meg jobb), de mindenkeppen itt mar hutest is kapsz, ami most nincs. A mostani cop1, hoszivattyus 4-7 realis.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 27 napja
Annyira nem egyszerű a képlet, mert ha a hőszivattyús fűtés mondjuk 3 millióval drágábban kivitelezhető, mint a sima fűtőszál, akkor abból már a komplett napelemes rendszer ára kijön. Vagyis dönthetsz, hogy olcsón fűtesz vagy ingyen! A COP 4-7 meg el ne hidd... inkább 2-3 az.
Babooo Mamba
Babooo Mamba 27 napja
@Andras Horvath talan annyi nem, de az joval korszerűbb lenne, több funkcioval, ami egeszem mas életminőség és komfort lenne a szellőztető miatt, de hütési fiunkcio is meg lenne oldva egyben. Villannyal futes a legdragabb, csak azert irtam. Klimaszerelő és villanyszerelőként sose ajánlanék elektromos fűtést. Nem meggyőzni akarlak, de ehhez a profi házhoz az illene jobban.
Andras Horvath
Andras Horvath 27 napja
Egy teljes hőszivattyús fűtés szellőztetővel 4 millió forint lenne...
Tibor Nagy
Tibor Nagy 27 napja
Kedves András! Nagy híved vagyok, szinte az összes videódat megnéztem. Fontosnak és hasznosnak tartom munkádat. Viszont a napelemnek is nagy barátja vagyok, és egy kicsit megütközve néztem ezt a videót, mert az átjött, hogy érted amiről beszélsz, de ennek ellenére néhány fogalom kissé félreérthetően hangzott el, és mivel eleve nagy a káosz a fejekben ebben a témában, rendkívül fontos, hogy a mértékadó források pontosan és érthetően fogalmazzanak. Pl. mi a fogyasztás? Ami az órán fogyasztásként jelentkezik? Te szerinted sem az, igaz? Akkor ezt hívjuk vételezésnek pl. Az ellentétje a betáplálás, ami természetesen nem azonos a termeléssel, hiszen az jelentősen több természetesen. Nagyon fájt, hogy volt pillanat a videó nézése közben, amikor polgárék videója jutott eszembe... A fogyasztásod egyébként azért relatíve sok, mert magas a hőmérséklet, persze az mindenki szíve joga, mennyire fűt, de érdemes tudni, hogy a fogyasztás exponenciális arányban van a hőmérséklet különbséggel. Egy jó minőségű hűtő-fűtő klíma felszerelését mindenképpen megfontolnám, mert tavasszal és ősszel fele-harmada a fogyasztása mint a ohmikus fűtésnek, nyáron hűteni is tud, valamint még akár kicsit párátlanítani is. Jó tapasztalatom van a hőszivattyús bojlerrel is, mert nyáron kicsit a hűtésre is rásegít, viszont elég hangos. További sok sikert kívánok! Tisztelettel: Nagy Tibor Géza
Tibor Nagy
Tibor Nagy 27 napja
A hőszivattyús bojler cseles, mert van benne fűtőszál is, vagyis akkor sima bojlerként működik csendesen 53C felett. Valamint elvileg programozható is, bár lusta voltam megtanulni.
Andras Horvath
Andras Horvath 27 napja
Senki a világon nem mondja, hogy vételezünk. A betáplálás szó ugyanez. Az átlagemberek az általuk használt szavakat értik. A hőszivattyús bojler búg, nekem meg a hálószoba mellett van a bojler ezért vettem simát.
Balázs Solti
Balázs Solti 27 napja
izé, a radiátor nem sugározza hőt, pontosabban igen, nagyon picit, de nem úgy fűt... A hősugárzó sugározza...
mako ado
mako ado 27 napja
8:00 csak mellékesen... a házam 240m2, egy 16kw-os bosch gázkazán csinálja a melegvizet és a (padló) fűtést. talán valami 230.000ft-ba került, beszereléssel fél milla. a havi gázszámlám télen 20.000 és 40.000 között van úgy, hogy 24C van állítva a termosztát. a havi villanyszámla 12-17k. mellé van egy 335d 315ló, 700Nm városban 8.8l-es fogyasztással. kb 20-25 év alatt fizetnék ki annyit a fentartásra mint amibe neked a napelemes rendszer került és ami annak az életartama.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 26 napja
@mako ado Arra biztos tőled lesz szükségem. Hiszen szakgimnáziumban voltam elektronikai szakoktató 6 évig.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 26 napja
@mako ado Fogok egy amper mérőt, egy ellenállást és feszültségmérőt. Itt az udvaron egy napelemet szembe fordítok a nappal. A 300Wp-os napelem 25 fokon 300W-ot termel. Ez kicsit se zavarja össze a magabiztosságodat?
mako ado
mako ado 26 napja
@Tibor Nagy nem állandó, mivel a föld tengelye szöget zár be a napéval így vastagabb levegőrétegen kell a napnak átmenni, mint az egyenlitőnél. de már kezdem unni az általános iskolai korepetálást.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 26 napja
@mako ado A légkör a földfelszínre érkező napsugárzás állandó, kiszámítható gyengülését okozza. Amikor a napsugárzás áthalad a földi légkörön keresztül, akkor az - mint minden anyag - elnyeléssel és visszaveréssel gyengíti a napsugárzást. Így a légkör feletti 1367 W/m2 teljesítményből a földfelszínre már csak maximum 1000 W/m2 marad. Ez is csak a déli órákban, ha teljesen derült az idő, és nincsenek felhők az égen. Ha pedig borult, felhős az időjárás, akkor ez természetesen további gyengülést okoz (1. ábra). Vékony, szórványos felhők esetén a napsugárzás értéke 700-800 W/m2, kiterjedtebb felhők esetén már csak 500-600 W/m2, és sűrű, sötét felhőtakaró esetén pedig akár 50-100 W/m2 értékre is lecsökken. Viszont ha megvan egy derült napon az 1000W/nm, akkor hangsúlyos lesz a hőmérséklet. A panelek melegben rosszabb, hidegben jobb teljesítményt nyújtanak. A labor 25 fokon mér. Szeles, hideg és kristálytiszta időben akár a névleges érték 105-110%-át is leadják a panelek! Ezért van az, hogy a az országos teljesítmény maximum áprilisban szokott előfordulni. Pl. ma.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 26 napja
csak mellékesen: A házam kb. 120 nm A gáz kb. 6000Ft/hó átlagosan a havi villanyszámla 0 Ft Toyota prius 110Le 5 liter városban. A rendszer: 1 db 6 éves 4,68kWp 1,3 millió volt, már behozta az árát. A termelést kb. napi szinten vezetem. Használt panelekkel épült annak idején, teljesítményveszteségét az évek során nem tapasztaltam. 1 db 1 éves, 700000 Ft volt, szintén használt panelekkel, 5,17kWp. Kb. 5 év alatt térül meg. Összes várható termelés kb. 11000 kWh/év (sok éves tapasztalat alapján) klímás rásegítő fűtés a gázra. Idén tovább bővítem a rendszert. A cél: kb. 17000kWh/év. gáz=0, villany=0, benzin=0. Ez a nyugdíj előtakarékosságom.
nemkell
nemkell 28 napja
kicsit ülhetne messzebb a kamerától
Knédli Benő
Knédli Benő 28 napja
Ma olvastam:www.napi.hu/nemzetkozi-vallalatok/okosbojler-akkumulator-energia-aram.726613.html
Miklós Sebestyén
Szia András, én is egy hasonló fűtési rendszerben gondolkodom, egy megfelelő inverterrel és később egy akkumulátorral kiegészítve. A rendszer egyik kényes kérdésére azonban nem igazán lehet hiteles választ találni. Milyen mértékű elektroszmogot termel, mennyire van valójában leárnyékolva a fűtőkábel. Ez műszerekkel egyszerűen mérhető és mivel ez nálad egy kiépített rendszer, ennél aligha lehetne hitelesebb adatot találni. Ha esetleg téged is érdekel és rászánnád magad, kérlek oszd meg velünk az eredményét.
Balázs Hujder
Balázs Hujder 28 napja
Konkrétan leírod hogy mennyi az annyi? Eddig mibe fajt a rendszer, mert energiában akkor kb nullan leszel az év végèn ok, de maga a beruházás akkor bukó?
Tibor Nagy
Tibor Nagy 27 napja
@Balázs Hujder Sokan ott rontják el, hogy adottnak tekintik a villanyszámlát. Pedig energiamixben kell gondolkodni, hiszen nemcsak villamos energiát használnak. Ha 1 db korszerű hűtő-fűtő klímát felszerelnek, akkor akár duplájára is nőhet a havi átlagos fogyasztásuk. És arra már gazdaságosan méretezhető napelemrendszer, miközben a megtakarítás nemcsak a villanyszámlán jelentkezik, és az egész lakás komfortosabb és "zöldebb" lesz.
Andras Horvath
Andras Horvath 27 napja
@Balázs Hujder De megmondtam mennyibe került. Villanyszámlámat is megmondtam és a szorzót is, a megtérülést is. Az enyémet is ki tudod számolni, és a sajátodat is, sőt a szomszédét is. Az összes létező adatot elmondtam minden napelemes videómban.
Balázs Hujder
Balázs Hujder 27 napja
@Andras Horvath ok. Akkor te kijöttèl nullára, mínusz első beruházás fekete lyuk 🤣 és te így buzditod a követőidet zöld életre, mert neked ez a küldetèsed 🤘 csak épp nem mondod meg mennyibe kerül. Ok. Biztos rajtam kívül senkit sem érdekel hogy ennek így mi értelme.... 🤷‍♂️ zöld energia hatékonyságáról blogolni adatok nèlkül... ok. gyerekek vegyetek benzinkutat, utána nullára jön ki a tankolàs 🤣
Andras Horvath
Andras Horvath 27 napja
@Balázs Hujder 100-adszorra is: annyit amennyi a villanyszámlád szorozva 12-vel.
Balázs Hujder
Balázs Hujder 27 napja
@Tibor Nagy ne haragudj szerintem ez az első kérdés mindenkinek..... handras évek óta erről vlogol, gondoltam nyilvànos. Mert ugye bármit elmondhatsz hogy tök jó, nullára kijön... dehát akkor nem. Én úgy tudom nagy családnak nagy fogyasztónak éri meg, egy kis lakás havi 5-8 ezres villanyszámláját 2 személlyel ki se hozza a mostani kalkuláció. Azért szerintem nem mindegy mennnyi mínuszról indítunk.
Álmos Dr. Klekner DSc
Jó videó, reális képet ad a napelemrendszer teljesítményéről. Pláne, hogy nem 21 fokra volt állítva a fűtés, hanem ment rendesen és nem csak a nappaliban, hanem az egész házban. Nekem is naplemente adja az energiát és e-fűtésem van - és működik a matek! Kivéve, hogy az állami támogatást később indították basszus...:(
Tamas Foris
Tamas Foris 28 napja
szia. az electromos volvo kamionrol lesz bemutato video??
Domonkos Kohlmann
Itt a tavasz dagad a fa... Sportoljatok sokat :D :D
Tamás Szűcs
Tamás Szűcs 29 napja
Klassz ez a fűtő ,szőnyeg,,. De van már infrafilm fűtés is ami viszonylag kevesebbet fogyaszt. Laminált alá akár csepme alá is rakható. Több házban használnak Nobo fűtést+infrafilm. Keverve egész jó.
András Nagy
András Nagy 29 napja
Kedves András ! Tavaly telepített az Eon napelemeket a háztetőmre Fronius inverterrel. Az a problémám, hogy amikor a Nap szépen süt, akkor úgy megemelkedik a hálózati feszültség, hogy az iverter kénytelen leszabályozni. Van úgy hogy ez egy napon több száz alkalommal is megtörténik. Erröl hibajelentést is kapok a Fronius-tól. Emiatt, amikor végre kisüt a nap sokkal kevesebb enrgiát tudok a hálózatba tölteni, mint ami lehetséges lenne. Emiatt nekem is deficites lesz az egyenlegem az éves elszámoláskor. Mi erről a véleményed ? Hol van itt a hiba ? Várom válaszodat.
András Nagy
András Nagy 19 napja
@Tibor Nagy Ezt is nagyon köszönöm.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 19 napja
@András Nagy Akinél vásároltad a rendszert és telepítette. Ők tudnak méréseket végezni és az inverter beállításait változtatni. Én ennél többet így nem tudok segíteni távolról.
András Nagy
András Nagy 19 napja
@Tibor Nagy Akkor kinél kell reklamálnom ? A hálózatot működtető Eonnál vagy az Eon kivitelező cégénél ? Egyébként a ház és a villanyoszlop közötti vezetéket már kicseréltettem és a hiba azóta is fennáll.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 26 napja
Az inverter programozását a telepítő cég végezheti Gyanús, hogy több száz ki-be kapcsolás van. Arra utal, hogy maga az inverter húzza fel a hálózati feszültséget, és ahogy leáll a betáplálással, hopp ismét megfelelő feszültséget tapasztal, és elkezdi a bekapcsolási procedúrát. Ez jó jel, mert azt jelenti, hogy a hálózati feszültség talán mégse annyira magas. Vagyis a feszültség az inverter és az utca között nő meg. Ennek többnyire egy oka lehet: A vezeték ellenállása, amelyet a keresztmetszet növelésével lehet csökkenteni. Pl. akár sok-sok párhuzamos vezetékkel. 10-15 nmm réz keresztmetszet sokat javíthat a dolgon. De mérhető is a dolog. Hálózati feszültséget kell mérni működő inverter esetén az adott fázison az óránál és az inverternél. Nem szabadna több lennie a többletnek maximális betápnál 1%-nál. A programban talán megtalálhatók a működési feszültségek is. A Growatt legalábbis naplóza 5 percenként évekre visszamenőleg.
András Nagy
András Nagy 26 napja
@Tibor Nagy Köszönöm.
Ferenc Bekesi
Ferenc Bekesi 29 napja
Nagyon szepen haladsz. Ha kesz a haz akkor nem lessz tobb hazas video? A medences szomszedodnak brutal kecoja van.
Cs Szabi
Cs Szabi 29 napja
Nekem csütörtökön dobnak fel 18db 360W-os panelt. Elektromos fogyasztók számát drasztikusan meg kell növelnem, hogy nullára kijöjjek. Elektromos fűtés, villanyautó még nincs. Majd lesz.
Vincze Albert
Vincze Albert 29 napja
Kedves András! Nem olvastam végig valamennyi hozzászólást. De mint napelem rendszereket telepítő személy, felhívnám a figyelmedet egy dologra: Az áramszolgáltató nem veszi vissza a megtermelt energiát azon az áron, amin kiszámlázza! Nézz utána kérlek ennek! Véleményem az, hogy eleve úgy méri a rendszer a betáplált energia menyiséget, hogy ezt figyelembe veszi!, Valamint, pontosan ezért szoktuk legalább 20 %-kal túl tervezni a rendszert, ha nem sziget üzemű!
Andras Horvath
Andras Horvath 29 napja
Nem is mondtam ilyet egy szóval sem.
Tihumax
Tihumax 29 napja
Jó volt, köszi! A tisztaenergiák meg monnyanak le, mert az emailekre nem válaszolnak, a telefonokat meg nem veszik fel, pedig 12-15 kwp-s smart napelem rendszert szerettem volna rendelni. Marad az eon. Még hamar ki is jöttek.
Andras Horvath
Andras Horvath 28 napja
@Tihumax Január óta el vannak havazva mióta elindult az 50 százalékos támogatás.
Tihumax
Tihumax 28 napja
@Andras Horvath ez így van, nem téged akarlak savazni, de 2 hónapja volt, amikor próbáltam őket elérni többször és semmi nem történt. Utána vagy 2 héttel tették ki a megjegyzést a honlapjukra, hogy elúsztak.
Andras Horvath
Andras Horvath 28 napja
mondtam a videoban, hogy iszonyatosan el vannak havazva
gabor hajdú
gabor hajdú 29 napja
Fantasztikus!
met kebyaah
met kebyaah 29 napja
ezeken az iphonokon milyen nagy még a káva hihetetlen
Game & Music
Game & Music 29 napja
Szia gondolom halodtal a csobankai balesetrol ahol egy motorost gazoltak es mit gondolsz menyire biztonsagos manapsag motorozni?
Game & Music
Game & Music 28 napja
Akkor ezek szerint nem csak en gondolom igy
Andras Horvath
Andras Horvath 28 napja
motorozni mindig is veszelyes volt es lesz is
Takács Tamás
Takács Tamás 29 napja
...és az eseti légtérhasználati engedély meg lett kérve a drón használatára? :)
Attila Bagota
Attila Bagota 29 napja
5:33 szárítógééép??? Minek??? Télen is megszáradnak a ruhák, főleg padlófűtéssel...nálunk nincs se padlófűtés, se szárítógép és megszáradnak a ruhák...jól ki kell centrifugálni...környezettudatos "zöld" emberkének nem kell szárítógép...szerintem... :-)
Andras Horvath
Andras Horvath 28 napja
@Attila Bagota Nem kell vasalni ha egybol kiveszed amikor vegzett.
Attila Bagota
Attila Bagota 28 napja
@Andras Horvath nemegészen...itt nincs penész egy deka se, mivel mindig fűtve van...akkor lenne penész, ha nem fűtenénk és közben meg nedves ruhák lógnának mindenütt...és TE is fűtesz télen, így nem lenne penész sem...a szárítógép a szárítás idejét rövidíti le, de pl ha úgy száradnak meg a ruhák, akkor több lesz a vasalás ideje is, ami megint plusz energia...nincs mese, fel kell még raknod pár tábla napelemet a "luxusod" miatt... :-)))
Andras Horvath
Andras Horvath 28 napja
aztan majd ha peneszes lesz minden akkor csodalkozol. Ha meg szelloztetsz, a futes tobbet fogyaszt, mint egy szaritogep.
Zoltán Kocsis
Zoltán Kocsis 29 napja
Hőszivattyú napelem 30 éves ház 220nm kb 12-13ezer kwh az elfogyasztott és olyan 1800nál járok betáplálásnál. Augusztus végén cseréltek órát!:) Jó lesz ez!
Bolla Gabor
Bolla Gabor 29 napja
1. Éves fogyasztás nézünk, ahogy a vége felé - végre - mondod - nekem 01.31 a szaldó elszámolás, pedig 04.02-án lett bekapcsolva( tavaly sokkal jobb volt a téli termelés, mint idén, tavaly az április legendásan napos volt, messze többet hozott, mint a nyári hónapok) 2. Ha pólóban vagy télen, az sokba kerül -nem csak elektromosan. Ezek szerint te fázós vagy. 3. Solaredge ide-vagy oda, télen a havat érdemes leszedni. 4. 05:06-nál Hogyhogy az autó felé eső nagyobb tetőnek egyik rész le van olvadva???? Ott nekem valami nagyon gyanús. 5. Nem lett egy kicsit alulméretezve a fűtésszál hossz? 6. Ha minden egyes nap kádban fürdesz, az bitang sok. ( mi kijelöltük a sz-betűs napokat, akkor van kádban fürdés, máskor zuhanyzás ) 7. Hőszivattyús keveset fogyaszt, sőt, hőtermelése miatt még jobb is az adott helyiség hőmérséklete 8. Nem száll a por.... hát persze, hogy nem, mert ez városi legenda 9. 300nm-en a kb 3000kWh szerintem el van számolva, mert nem napi 8 órán keresztül megy a fűtés, de egyetértek: szakember, winwatt stb...
László Gondola
Mekkora a homlokzati+padló+födémszigetelésed a házon? Úgy ezek az értékek a fűtésre, amiket mondtál, többet mondanának. Nyári fogyasztásod 250kw? Az nekem kevésnek tűnik.
AeroNET Magyarország
Kár, hogy lábakélt a tegnapi kommentemnek. Szépen levezettem, hogy lehetne "spórolni".
AeroNET Magyarország
@Dósa Alex Persze, hogy 1,8m. Jelenlegi, "támogatásra" felfújt haszonkulcsos piaci árazással. De tudjuk mennyi a nagyker-kisker ár viszonylata.... ;) Ugyanez folyik most megújuló/szolár piacon. Mindenki 1 projekten akar meggazdagodni. Bocs, ha lelkébe tiportam valakiknek. :D
Dósa Alex
Dósa Alex 28 napja
@AeroNET Magyarország Egy normalis (Pana, Mitsu stb) 9kw-os hoszivattyu ott indul hogy 1,8m. Ha mindent magadnak csinalsz amit tudsz akkor sem jon ki 3,5 alatt.
AeroNET Magyarország
@Andras Horvath Ill. Energetikus lakás energiaigényre mit számolt?
AeroNET Magyarország
@Andras Horvath 2 környékén inkább. :) 2,5-2,7 egy 9kW, padló-fal fűtéses rendszer, 1e literes pufferral, hővisszanyerős szellőztetéssel és 250l HMV-vel. Lehet nem "nagyfalusi" kivitelezőt kell keresni? ;)
Andras Horvath
Andras Horvath 29 napja
@AeroNET Magyarország Ez így van, csak egy ilyen rendszer 3-4-4,5 millió forintba kerül, szellőzéssel együtt.
Attila Kovács
Attila Kovács 29 napja
Miért nincs áram a napelemről, ha áramszünet van? Nem kellene működjön akkor is?
Tibor Nagy
Tibor Nagy 27 napja
Magyarországon nem olyan gyakori az áramszünet, hogy ez indokolt lenne. A kérdés megoldható, de ha valaki szembesül a beruházás várható költségével, máris nem látja olyan fontosnak ezt a dolgot.
Róbert Vass
Róbert Vass 29 napja
Nem, az csak akkor működik, ha van egy akkumulátor, amire tölt áramot a napelem pluszban és onnan tud használni a ház, ha nincs áram a hálózatról.
YoutubeImi
YoutubeImi Hónapja
ANDRÁS, SRÁCOK, egy FONTOS kérdés! Mi történik ÁRAMSZÜNET esetén egy Handras-hoz hasonló napelem rendszer esetén? Pl a melegvizes villanybojler nem megy, de a számítógépek tudnak tovább videót vágni, vagy világítás van de fűtés nincs stb.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 27 napja
Powerbank, azaz szünetmentes tápegység és pipa
YoutubeImi
YoutubeImi Hónapja
Köszönöm szépen Andris! Próbálok még utánnakérdezni mert úgy tudom maga az invertered tudná a dolgot. Legalább egy konnektor működhetne ilyenkor vészüzemmódban.
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
Nalam nem megy semmi, ha aramszunet van.
Kránicz Lajos
Kránicz Lajos Hónapja
600-900 kWh energiafogyasztás 100(89) m2-re teljesen korrekt! Ha éves szinten annyi! Ha havonta akkor sok! Akkor javítani kellene a szigetelés mértékén! ;-) A legolcsóbb energia az el nem használt! Passzív szintű hőszigetelés(20cm) és inverteres klíma fűtés-hűtés a megoldás(150-300e Ft).Ha valaki hiperérzékeny a légmozgásra, akkor ott talán infrapanel a megoldás a vastag szigetelés mellett.
Andras Horvath
Andras Horvath 29 napja
Ne viccelj már, az 50 nm-es lakásomnak volt évi 1600 kWh a fogyasztása fűtés nélkül.
humulus lupulus
humulus lupulus Hónapja
nyáron le bírod hűteni a házat? ha besüt a nap januárban és felfűt, akkor mi van nyáron?
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
redony
G - funk
G - funk Hónapja
első
Tibor Dávid
Tibor Dávid Hónapja
Jó videó korrekt minden. gyorsan fel is iratkoztam:) Nekem is a T.E .rakott fel egy 8.53 kWh rendszert, az egyik legkorrektebb cég, akikkel valaha dolgoztattam a házamon. Június 4. lesz az évfordulóm. 10.000 kWh szerintem simán meg lesz,( 9400 amit ők számoltak , hogy minimum lehoz nálam) most tartok.8500 kWh termelésnél és 400 kWh mínuszban vagyok a klímás fűtésemmel., szóval elméletileg 1000 kWh plusszal zárom az évfordulót. Sajnos nem elég jó a szigetelése a házamnak, hogy elektromos 1:1 arányú padlófűtést tegyek, így klímák lettek. kevésbé komfortos, de jó minőségű japán, halk klímákkal elvagyunk, 2,2 millió volt a bekerülési költsége az 5 darabnak. Nagyon jó videó, csak így tovább!
Péter Ragó
Péter Ragó 21 napja
@Imre Koreny Érdekes dolog, amit írsz. Én úgy gondolom, akinek már ki van építve a fűtés, nem fogja ilyen hiper-szuper megoldásra átalakítani, mert az életben nem fog megtérülni. Ez azoknak ideális, akik most építkeznek, és valamit bele KELL tenni a házba. Ha éppen kézben van az a plusz 4-5 millió (manapság ez már nem csoda), akkor jobb a korszerűbb megoldást választani. Teszem hozzá, ha cél lenne a zöldítés, akkor a felújítási támogatás nem így lett volna megoldva, mert amit most a kormány csinált, azzal konkrétan gyermeket nevelő családok estek ki a támogatási körből. Azt meg már csak simán zárójelben, van az a szint, amikor hobbi szinten tudod telepakolni a házadat ilyen játékszerekkel. Van akinek a mindennapi boldoguláshoz szükséges egy korszerű és energia hatékony otthon, van akinek meg azért, mert miért ne. Éltünk sokan hideg panelban, vagy meleg panelban 40 rugós havi fűtésszámlával, mégis megvagyunk.
Imre Koreny
Imre Koreny 27 napja
És a legjobb benne, hogy csak a két ventilátor az ami fogyaszt és esetleg meghibásodhat. Más forgó, mozgó, kopó alkatrész nincs benne. Télen 24 fokos belső/elszívott levegő hőmérséklet mellett 22.5 volt a befújt levegő. Ekkor kint -3 fok volt.
Tibor Dávid
Tibor Dávid 28 napja
@Imre Koreny AZ egy nagyon szuper dolog. :)
Imre Koreny
Imre Koreny 28 napja
Az emeleten nálam is melegebb van, én egy levegős talajkollektoros központi szellőztetést építettem ki hővisszanyerővel.
Tibor Dávid
Tibor Dávid 28 napja
@Imre Koreny Ilyen kis költséggel szerintem soha :) ,De a kazánnal nyáron nem tudsz hűteni :) Mindenképpen kellett a házba hűtés , mert 2 szintes tetőtér beépítéses a ház, az emeleti szobák nyáron nagyon melegek tudnak lenni, hiába van leszigetelve a födém is duplán. Tavaly adódott az MFB hitel napelemere,20 év kamatmentes. Addig fizettem áram számlát havi 15 ezer forintot és fűtést havi szinten 20 ezer forint körül általányban. Most fizetek 17 ezer forintot fixen a napelemekre 20 évig, nem érint a rezsi emelkedés, a havi 15 ezres áramszámla helyett, és 10.000 kWh áramtermelésem van( duplája annak mint elötte fogyasztottam) amit észszerűbb elhasználni mint kifizettetni , mert a szolgáltató kb 17 forintért veszi meg tőled. Tehát adódott a dolog, hogy az olcsóbb klímák helyett amik mindenképpen be lettek volna építve ,kicsit drágábbakat vettünk, amik télen is komfortosabbak tudnak lenni fűtés közben, kisebb zaj és huzathatással dolgoznak, mebízhatóak, hálószobában lehet mellettük aludni, és ezzel használom el a plusz termelésem. Igazából a plusz költségem kb annyi lett amennyivel drágább volt a japán klímám az olcsóbb kínainál, kb 600. 000 forint ez mellett megmaradt teljes egészében a gázrendszerem radiátorokkal, ha gond adódna vagy - 15 fok körüli hideg..
cegled1982
cegled1982 Hónapja
Nem lessz VW e-UP teszt ? Csak mert mintha téged láttalak volna az M1-esen egy piros ilyen autóval!
Péter Dornyi
Péter Dornyi Hónapja
Nettó 100 m2-es családi házam van, 107%-os hatásfokú gázkazánnal: a 3 szobában radiátoros kör (42 °C), a többi helyiségben padlófűtés (32 °C) + a melegvíznek 180 literes puffer tartály (48 °C). Az átlagos havi gázszámlám kb. 8e Ft, a villany valami 4-5e Ft. Nekem "sajnos" nem éri meg az elektromos fűtés, se a napelemek. Túl kicsi az alapterület és túl jó a szigetelés :)
Kory
Kory Hónapja
1 fokot ha visszaveszel, mínusz 15% fogyi. Én is fázós vagyok, de 24.5 fok az nagyon sok.
Laszlo M.
Laszlo M. Hónapja
Kéne neki pár fali panel, ami helyben melegíti a se99ét a kanapénál, vagy ahol még ül, ha mozog akkor már nem fázik 21 fokban.
kis stefan
kis stefan Hónapja
Szia. A hálózatba termelt teljesítményért fizet neked a szolgáltató? Mert ha igen akkor lehet nullás a számlád éves szinten, de ha nem akkor nem tudsz plusszban lenni.
Halász Solt
Halász Solt Hónapja
Szia Handras! Megszeretném osztani a tapasztalataimat az én hőszivattyús (Mitsubishi ZUBADAN) fűtésemről. Nekem ez egy 60nm körüli lakásba van telepítve 2 beltérivel. Amikor be lett szerelve ha jól emlékszem, akkor 200.000-el volt drágább mint egy gáz cirkós rendszer. Viszont nyáron tudom hűteni is a lakást, és a kazánt nem kellett sehova rakni ami helyett foglalt volna, így szerintem megérte a többlet költséget. Továbbá az áram szolgáltatónál lehetett erre a fűtésre igényelni a H-tarifát így a fűtési szezonban kedvezményes az áram a berendezés számára. Nem olcsóbb mint egy más rendszer, de nem is drágább.
100 films present
Tele vagy lóvéval, van rá pénz nem kell siránkozni.
KTS
KTS Hónapja
Szia András! Lenne egy észrevételem és egyben kérdésem is, ami talán másoknak és neked is érdekes lehet a későbbiekre nézve. 2018. szeptemberében lett beüzemelve a 10.5KW-os napelemes rendszerünk, amely az inverter mérése szerint éves szinten átlag 11000kWh-t termelt az elmúlt két évben, tehát 2018.09.03-2020.09.03. között. Az fogyasztást és termelést mérő órák az invertertől eltérő számokat mutatnak, mint ahogyan nálad is. Az óraleolvasások nálunk április elején történtek, tehát 2019.04-2020.04. között a mérőóra szerinti termelésünk 9322kWh volt (inverter kb. 11000kWh), míg a fogyasztás 8764kWh, így még kaptunk is vissza némi pénzt az NKM-től. Ebben a fogyasztásban benne van a 2018.novembertől 2019.március végéig történő Renault Zoe (átlag 15kWh/100km) itthoni töltése is, amely általában éjszakai töltést jelentett. Előtte 6-7 hónapig gyakran a munkahelyhez közeli ingyenes töltőket használtuk. Az autóval éves szinten 15000km-t megyünk átlagban. Itt most persze lehet azt mondani, hogy az ingyenes töltők nem zöld árammal működnek, de valljuk be, többek között a gazdaságosság is szempont az elektromos autók vásárlásakor, mint ahogyan napelemes rendszerek telepítésekor is. Az egyik videódban beszéltél arról, hogy ha tehetjük, töltsük nappal az autónkat, mert akkor közvetlenül a napelem által megtermelt áramot használjuk fel és nem a hálózatba visszatöltött áramot, így ténylegesen zöld energiát használhatunk. 2020. nyarán és azóta is így cselekedtünk és most, hogy ránéztem az éves fogyasztási/termelési adatokra, igen nagy meglepetés ért. A sok itthoni töltés révén a fogyasztásunk megugrott és jelenleg 10100kWh az fogyasztásmutató, míg az eddigi 9200-9400kWh mérőóra szerinti termelés mindössze 7600kWh. A kérdésem tehát, hogy lehet ennek oka az, hogy a nappali töltés során elhasznált áram nem mutatkozott meg a mérőóra termelési oldalán, míg a fogyasztási oldalon azonban igen? Magyarán ha éjszaka töltöttem volna az autót, mint azelőtt, akkor a fogyasztás pörgött volna, viszont a nappali termelés során keletkezett kWh-k is bekerültek volna a termelési oldalon a rendszerbe. Akárhogy matekoztam nem tudok másra gondolni. Van erről bármilyen információd? Vagy szimplán ennyivel kevesebb nap sütött 2020-21 telén, mint az előző 2 évben, amikor mérőóra szerinti termelésünk 9200-9400kWh körül volt?
Tibor Nagy
Tibor Nagy 27 napja
Elvileg műszaki oka nem lehet, csak az, hogy többet autóztatok, vagy kevesebbet sütött a nap.
Olivér
Olivér Hónapja
Tetszik hogy azt mondtad hogy beszéljetek szakértővel. Bojler ből is van hőszivattyús
Olivér
Olivér Hónapja
@Andras Horvath Csak arra próbáltam célozni hogy hőszivattyút megértheti kis házakba is telepíteni, ha beleszamolom azt is hogy egyben van klíma, fűtés, és melegvíz is.
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
igen de az bug, nekem meg a haloszoba mellett van.
Őrő Marcell
Őrő Marcell Hónapja
#szaknber
Vilius
Vilius Hónapja
why did i get this to reccomended?
gyengez
gyengez Hónapja
Ne vedd rossz néven András. Évek óta követem videoidat. Ezért volt ez a videó és a hozzaszolasaid nagy csalódás. aki egy kornyezettudatos életmódot promoval, annak nem kéne beleferjen a 24.5C fűtés, a szarítógép, a fűtőszálas fűtés meg egyáltalán említeni is a klímát...ez így eléggé szemfényvesztés a napelemmeln. Bis disappointment :-)
gyengez
gyengez Hónapja
@Andras Horvath aki télen 25c re fűti a lakását az nem kornyezettudatos PONT és ezt mások is megirtak. Ha nem tetszik a kritika akkor meg...
gyengez
gyengez Hónapja
@Andras Horvath Hat a csalódottság csak mélyül...
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
megis mit kene meg tennem? koltozzek barlangba? akkor elegedett lennel?
Tibor Csora
Tibor Csora Hónapja
Kályha igaz hogy fát kel vágnod de túléled villanyszámlát meg nem csinál problémád megoldva
Tibor Csora
Tibor Csora Hónapja
@Andras Horvath nincs ingyen ezt tudom de te választottad ezt akkor ne tesék a villanyszámpa miatt reklamálni a napelemed ennyit rud inkább füstőljön a kéményem de nem adok ki miliós összeget egy olyan rendszerre amiről kiderül hogy nem is válik be nem a rossz indúlat beszél belőlem de ez van
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
a fa meg ingyen van?
Géza Valami
Géza Valami Hónapja
Nem gondolkoztál egy cserépkályhám ha hosszabb ideig lenne áramszünet?
György Pazinczár
A hűtésről nem beszéltél, pedig nyáron az is fog kelleni, mert nincs az a jól szigetelt ház, ami 1 heti forróságban át nem melegszik. 100nm körül egy hőszivattyú már megéri, ha kihasználod, hogy nyáron hűteni is tud, persze nem a padlót, hanem a falakat és a mennyezetet. (és még melegvizet is tud készíteni olcsóbban, mint bármilyen okos bojler) A video ezektől függetlenül szuper lett és informatív, remélem, hogy sok hagyományosan gondolkodó ember látja és érti :-)
Laszlo M.
Laszlo M. Hónapja
Ha télen 27 fokot csinál a benapozas, nyáron durván kell majd árnyékolni :D
100 films present
Tele vagy lóvéval, van rá pénz nem kell siránkozni.
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
@100 films present Nem tudom, erre szerintem te tudnád megadni a választ.
100 films present
@Andras Horvath Milyen érzés melegnek lenni?
100 films present
@Andras Horvath Lehet majd betörik a napelem,nem biztos :D
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
annyi pemzem van mint neked eszed. Nem sok...
Levente Pajzos
Levente Pajzos Hónapja
Szevasz András arra nem gondoltál hogy a meleg vizet napkollektorral állítsd elő? Vagy nem éri meg külön erre befektetni?
Levente Pajzos
Levente Pajzos Hónapja
@Laszlo M. Szevasz de hat nincsen ingyen neki mivel mondta hogy minuszban van! Olyan napkollektora gondoltam ami negyevszakos telen nem fagy meg nyaron nem forr fel
Laszlo M.
Laszlo M. Hónapja
Szerinted megéri neki befektetni és karbantartani, ha így is ingyen van neki a meleg víz :D ? Úgy tudom van gond a megbízhatósággal, egy bonyolult (a napelemhez képest minden bonyolult ) vizes rendszer, nagy hőtároló is kell hozzá. Nyáron megforrás ellen kell védekezni télen szétfagyás ellen.
Krisztián Kőműves
Nyáron k..va meleg van, klíma nincs? Vagy a kocsikban éled túl? De igazából mind1, az is fogyaszt, az a Fiat meg inkább unott arcú lett, a whoosh effect is inkább egy “papairlapozgatasra” emlékeztet, amúgy nem lett rossz a videó csak kár volt kirakni...
Bigiee Boy
Bigiee Boy Hónapja
A padlófűtés csak 5,7 KW hmm az nem is olyan sok, elég jól szigetelt lehet a ház.
Richard Egyed
Richard Egyed Hónapja
@Bigiee Boy de 2 óra az rengeteg.. folyamatos üzem mellett ha ennyi mire átmelegszik a padló ott valami nincs rendben.. a vizesblokkban nálam sajnos nem lett lerakva a padlóba, már bánom, ott fali infrapanel van, rendkívűl gyorsan hűlik az egész.. lehet itt is csak az a hiba hogy hidegburkolva lett az egész ház..
Bigiee Boy
Bigiee Boy Hónapja
@Richard Egyed Mármint úgy érted, hogy a fűtőszál alatt nincs szigetelés ? András nem mondta , hogy fázik, és azt is mondta , hogy 1 nap áramszünet alatt is csak pár fokot veszített a ház , ebből is arra következtetek, hogy a ház szigetelése jó, amúgy meg az 5,7KW ra azért kaptam fel a fejem , mert egy 120l es hajdú bojler is kb 2KW , vagy egy levegő keverős hősugárzó is 2KW szóval fura, lehet hogy neked van igazad és alul van méretezve. De a lassúságra volt magyarázata Andrásnak, ugyanis a fűtőszálakon van még pár centi szerelőbeton, és át kell melegedjen az egész.
Richard Egyed
Richard Egyed Hónapja
Szerintem meg alul van méretezve.. ezért is lassú, vagy pont a szigetelés szar.Nálam 16m2 szobában van 3750w, ilyen van 2 db, van még 2x 1750w meg 1x 1900w .. ez kb 70m2 en.. vinyl click laminált padló, a fűtés alatt 5mm es hőtükrös szigetelés. A padló kb 10perc alatt 4-5fokkal melegebb bekapcsolás után. Ha megy kb 3órát, 6-8 órát tartja a meleget... a beton alatt semmi sincs, egy sima vályogház, mennyezetben 15 cm kőzetgyapot, nyílászárókban 3 rétegű üveg..
Miklos Csaba
Miklos Csaba Hónapja
A te esetedben, ha bruttó elszámolással lenne a napelem, akkor sokat rontana az egész megtérülési időn? Nekem aktuális ez a téma, emiatt örültem ennek a videódnak, mert hasonló elgondolású lesz a házam, fenntarthatóság terén, de én azzal számolok, hogy nem férek bele a használatbavételi engedéllyel a szaldó elszámolási rendszer végére. Így ha napelem mellett döntök, akkor bruttó elszámolással kell kalkuláljak, akkor viszont számomra érdemes elgondolkodni más alternatívákon. (Gáz nálam is kilőve, mert nem köttetem be) A ház passzívház szint közeli lesz emiatt nem akarok feleslegesen bonyolult és költséges fűtési gépészetet bele. A terv elektromos fűtés volt napelemekkel, de ha az említett elszámolási rendszer megszűnik, akkor szerintem majdnem dupla megtérülési idővel kell számolni a jelenlegi elszámolási rendszerhez képest. Te mit gondolsz erről? Köszönöm előre is a válaszod.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 26 napja
@Miklos Csaba Titkos tipp: Egy 1000-2000 literes hőcserélős bojlernek legyen helye valahol. Energia tárolóként használható. Ha megszűnik a szaldó elszámolás, jól jöhet. Fürdeni és fűteni lehet vele.
Miklos Csaba
Miklos Csaba 26 napja
@Tibor Nagy Ez mind tervben volt fixen, csak a napelemes rendszer volt kérdéses. 3x40amper már le van fixálva.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 26 napja
@Miklos Csaba A leghosszabb élettartam és legkisebb üzemelési költség az ohmikus fűtés és napelem. Zéró mozgó és kopóalkatrész, ergó hosszú élettartam.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 26 napja
@Miklos Csaba Szuper! Akkor az a javaslatom, hogy mindent tegyél mérlegre! Mennyibe kerül, mit hoz, mennyi a várható üzemeltetése? Szigetelés, szellőzés, ablakok, fűtés, hűtés, árnyékolás, stb. Ha semmire nem mondod, hogy kell és kész, hanem mindent összevetsz mindennel, számolsz, akkor milliókat spórolhatsz, ha megtalálod az optimális megoldást. Egy biztos, hogy egy masszív napelemes inverter, sok amper az órán, jó vastag vezetékek, és egy jó tájolású egységes felületű tető mindenképp legyen benne.
Miklos Csaba
Miklos Csaba 26 napja
@Tibor Nagy A napelem verzió az egyik, ami opció nálam jelenleg is a 25% miatt, de ez mind azon múlik, hogy változnak a napelem árak elszámolás és napelem technológiák a jövőben. Nagy beruházást gépészetbe mint említettem nem akarok, mert így is a lehető legalacsonyabbra lett tervezve a ház primer energia igénye.
Nemeth Peter
Nemeth Peter Hónapja
Én lehet az erkély alatt parkolnék. Talán garázzsá is alakítanám.
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
nem fer be oda auto.
Kolozsvari Tamás
Kellemes húsvéti ünnepeket és jó egészséget kivánok!
Péter Király
Péter Király Hónapja
Igen ez a jövő Nagyon ügyesen kitaláltattad Ennek nagyon nagy anyagi vonzata van mármint okos otthon napelem stb Sajnos nem engedhetem meg magamnak de aki megengedheti az jó példával szolgál András Aki nem engedheti meg magának nem kell csüggedni a lényeg ne menjetek hitelhurokba semmiképpen. András is azt sugallja én is preferálom maradj független ,használd az eszed mert az okos okosabb lesz. Csak annyit András kíváncsi leszek milyen okosságokat mutatsz majd be, meg fogom skubizni ;-)
András F
András F Hónapja
Magyarul anyagilag semmi ertelme, csak kifizetted elore 20 evre (tegyuk fel egyik panel sem romlik el) a villanyszamlat a telepiteskor.
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
nem.
DamienDark
DamienDark Hónapja
Én már csak egy dolgot nem értek. Ha már az előző tulaj domb oldalba építkezett, miért nem terveztetett alagsort, akár csak a fél vagy negyed ház alá? Kissebb tereprendezéssel akár fedett garázsról is beszélhetnénk, de ha az autót fent is hagyja az ember, akkor is a ház alatti rész sajnos kihasználatlan terület. Egyedül a terasz alatti kis fedett rész van a vágóképek alapján. Ilyen dombos területen, hogy stabil legyen a ház, mélyen alá kell alapozni, így az alsó szint költségbe nem lett volna sokkal több.
Pietkietkó Miklós
Én hótt ziher hogy nem rakatnék hidegburkolatot a házamba,és még azt fűtsem is ki... Vinil padló,zokni,papucs és nem is fázik a lábam :)
Otto Radui
Otto Radui 27 napja
Én tavaly fejeztem be egy új épületet betonra 5-cm xps, dryvid, hidegburkolat kályhás tüzelés van bene. Zokni strand papucs bőven elég akár -20 is
Laci Kéri
Laci Kéri 27 napja
Pedig hidd el hogy atom jó a padlófűtés. 80-as években apámék ilyet építettek, és a gyerek koromat ezen éltem le. Imádtam. Mehet rá padlószőnyeg és laminált parketta is, de a kővel szerintem kevesebb a gond. Így meg hogy fűtve van, nem nevezhető "hidegburkolatnak" :) Gazdaságosság szempontjából is sokkal jobb mint a radiátor, nagyon alacsony vízhőmérséklettel ki lehet fűteni a házat, így pedig lényegesen hatékonyabb minden kazán, de különösen a kondenzációssal és hőszivattyússal durva a különbség. Egyedül ott kell valami kiegészítő felület (radiátor v. falfűtés), ahol kicsi a szabad padlófelület, pl. kis méretű hálószoba, franciaágy.
László Zilahi
László Zilahi 28 napja
Szüleimnél padlófűtés van, sima beton padló (értelemszerűen valami kemény, kiegyenlítő fedőréteggel - nem tudom, pontosan mi) szőnyeggel. Nálunk parketta, szőnyeg, de radiátorok. Szüleimnél a jó meleg szőnyegen (de akár a fürdőszobában a meleg csempén) zokniban, vagy akár mezítláb jól elvagyok, még ha a levegő csak 19-20 fokos is. Otthon hiába a zokni, papucs, 22 fok alatt fázom. Ez a tapasztalat nekem egyértelműen azt mutatja, hogy a hidegburkolat+padlófűtés nagyonis gazdaságos.
Telegdi Péter
Telegdi Péter Hónapja
Nekem is BWF heating van,csak a Caleo fűtőfilmmel fűtünk,csak a vizes helyiségekben van fűtő szőnyeg!
András Hovorka
András Hovorka Hónapja
ezt az autót megvetted vagy mitől a tiéd?
András Hovorka
András Hovorka Hónapja
@Andras Horvath elég egyértelmű mivel német rendszám van rajta csak általában azt mondod hogy a tiéd....
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
nem az enyem
Nevem a Jegesmedve
Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de nekem a 24 fok az már meleg😅 Nekem az olyan 18-20 fok a kellemes. Mondjuk én a hideget is jobban viselem.
Patrik Biro
Patrik Biro Hónapja
@Nevem a Jegesmedve Igazad lehet. Mostanában én is szétfolyok nyáron, mióta gyerekeim vannak meghíztam😂
Nevem a Jegesmedve
@Patrik Biro Lehetséges. Bár én inkább egyénfüggőnek gondolom. Kinek mi a jó idő. Én például májustól szeptemberig "szenvedek", de télen meg teljesen jól elvagyok, akár kabát nélkül is kint. Ugyanakkor azt is hozzá kell tenni, hogy nekem a túlsúly miatt is melegem van sokszor. Mivel jegesemdve vagyok😅
Patrik Biro
Patrik Biro Hónapja
Szerintem ház függő. Most nálunk a 24 pont jó. Előző házban meg kevés volt.
zolco710611
zolco710611 Hónapja
Szerencse hogy nemzeti kormányunk van és segitik a zöld energia felhasználást !
Pele Photography
"kicsitt hideg, 22 fok es mondjuk 24-et akarunk" en 21ben elek telen, tokeletesen, mondjuk vannak pulcsiaim meg hosszu nadragom es zoknim :D
met kebyaah
met kebyaah 29 napja
én főnököm 19.20 fokot csinál az irodába azt nem érti miért ülök kabátban xd
Pele Photography
@Zoltán Vas En leirtam, hogy mit, hogyan szeretek ahogy Andras is megosztotta velunk...erre jossz te es flegmazol, birom az ilyen ertelmes hozzaszolasokat...legalabb irnad oda, hogy te hany fokban szereted. Legyen valami ertelme is, hogy ide commenteltel. :))
Zoltán Vas
Zoltán Vas 29 napja
Döntse már el mindenki hány fokban érzi jól magát, ne legyen már gond , ha valaki a melegebbet szereti. Bìrom az ilyen értelmes hozzászólásokat. Azért kiváncsi lennék, ha ingyen volna a fűtés , hány fokban éreznétek jól magatokat.
Bolla Gabor
Bolla Gabor 29 napja
@Pele Photography ??? 4,8,10 évesek a gyerekek. Amikor jön a hideg, előjönnek a harisnyák, november közepén-végén a padlófűtés is bekapcsol a radiátoros mellé és nincs 21.5 foknál melegebb, s nem is kell. Persze home-offce-ülő munka az más tészta, de most húsvétkor a rokonoknál 24-25 fok! volt, majdnem rosszul voltunk a nagy melegtől. Pedig az én párom igen fázós.
Katreiner Martin
Én aki lakásban 20 fokban rövid gatya, rövidujju, zokni nélkül szokott lenni télen.👁👄👁
64 64
64 64 Hónapja
Szia. Nálam hosszú Dilemma volt hogy milyen fűtés legyen, gáz Padlófűtés vagy elektromos fűtés. Persze én elektromos fűtő szőnyeg ben gondolkoztam nem pedig fűtőszál ban. És azt is el kell mondanom én az elektromos fűtés híve vagyok, de hívtam egy szakembert és elvégzett egy nagyon komoly számítást hogy hogyan járnék jobban. A költségvetés a nulláról indult ami azt jelentette hogy nulláról lett kiszámolva egy elektromos fűtés illetve a Napelem rendszer telepítése és a gáz fűtés illetve a padló fűtés kialakítása minden a nulláról indult tehát nálam semmi nem volt előkészítve. A napelemes fűtési rendszer és áramtermelés kialakításának költsége nem kerül sokkal többe mint a gáz rendszeré papír szerint és úgy gondoltam megírni a többletköltséget mert mégiscsak az elektromos rendszer híve vagyok. Viszont a szakember a végén bevitt nekem egy gyomrost azzal az adattal amit közölt, az igaz hogy jobban járnék az elektromos fűtéssel, de csak hogy tudják róla az elektromos szolgáltatók megunták azt hogy a kuncsaftok nem veszik tőlük az áramot, illetve csak keveset vesznek tőlük azok akik Napelem mert vannak ellátva. Tehát az a helyzet hogy 2000 huszon kettőtől vagy huszon háromtól ez úgy fog kinézni hogy amit én a napelemmel be termelek áramot azt a szolgáltató egy bizonyos áron egy nyomott áron megveszi tőlem majd ugyanúgy az ő ár folyamán vissza eladja nekem. Tehát megfog szűnni az a jó helyzet hogy be termelek áramot fogyaszt sok áramot és csak a kettő különbözetét fogom kifizetni. Persze igazi árfolyamok még nincsenek hogy milyen áron fogja megvenni a szolgáltató az általam termelt áramot de a szakembernek volt némi sejtése ezért végzett egy gyors számítást és azt mondta innentől kezdve ne is reménykedjek abban hogy a Napelem rendszer valaha vissza termeli az árát illetve sokkal drágábbra fog kijönni a fűtésem mint a gáz fűtés.
Tóth Gábor
Tóth Gábor 29 napja
Nem tudom hogy bosszankodjak, vagy röhögjek. Nagymamám azt mondta, azért fűtünk szénnel, mert az occsó és sose fogy el. Anyukám meg azt mondta, azért " mennyek " katonának, mert háború már úgy sem lesz. Na a szakértőd tanácsa is kb. ennyit ér.
Miklós Hidi
Miklós Hidi Hónapja
Ha 2024 elott szerzodsz le,akkor megtarthatod a szaldoelszamolast. A bruttos uj elszamolas azokra vonatkozik, akik most tamogatassal vesznek napelemet, vagy 2024 utan.
Eszter Ochtinszki
Az ID 4-ről mikor lesz videó?
tibi zambo
tibi zambo Hónapja
Nekem az ufós tetszett!
Péter Bogyó
Péter Bogyó Hónapja
Szia Andras Horvath, várható(ak) Volvo tesztek?
Péter Agócs
Péter Agócs Hónapja
Az az igazság, hogy ezt elégelte meg a szolgáltató. Ez minden, csak nem zöld. Egész télen az import szénerőmű árammal fűtesz. A nyáron termelt tiszta áramod meg megy a levesbe, mert senki sem használja el, főleg Pest megye lakóövezeteiben. Én már rég betiltottam volna az elektromos fűtést.
Tibor Nagy
Tibor Nagy 27 napja
Mo. relative annyira kevés még mindig a napelem rendszerekkel megtermelt energia, hogy az eddigi rendszer szinte csak az eleve növekvő fogyasztás kompenzálták kisimítva a nappali energiacsúcs igényt. A hálózat úgy felszívta ezt mint a szikkadt föld a tavaszi záport... Mostanában kezd megváltozni a helyzet, nem véletlen, hogy hirtelen ilyen forró lett a téma az elszámolással és a betermelési teljesítménnyel. Az elektromos fűtés jó, de csak a legkorszerűbben szigetelt házban jön ki a matek.
13iShop GamePlay
mondhatnám, hogy milyen jó a tartalom vagy milyen királyok a vágóképek, de azt tudja mindenki... amiér külön köszönet jár az a reklámmentesség😍😍😍
Zoltán Vincze
Zoltán Vincze Hónapja
Smart home OSRAM DALI az okos házhoz mini szerver és mini szélturbina ha 2 kw-os darabja sajnos német.Bolond amerikai a Honda gázos autóját otthon tankolta Hidrogénnel amit kis nyomáson tárolt..Sok napelem kellet hozzá," hho generátor" NÁLUNK IS VAN.
V. Balázs
V. Balázs Hónapja
Magyarul ha esetleg nem menne tovább a szaldós elszámolás valami miatt akkor azért szopóágra kerülnél?
Tibor Nagy
Tibor Nagy 27 napja
A szaldó elszámolás kivezetése várhatóan messze nem olyan drámai hatású, mint a jelenlegi közvélekedés. Eleve átpolitizált az egész rezsikérdés, vagyis se a betáplálás, se a vételezés ára nem piaci alapon történik. Fontos megjegyezni, hogy a termelés jelentős része át se megy az órán, vagyis arra mindig érvényes lesz a szaldós elszámolás, bármit is tesznek. Ez a rész jelentősen növelhető néhány trükkel (nappal kapcsolt bojler fűtés, akkumulátor stb.). De némi túltervezéssel tovább lehet csökkenteni a várható negatív hatásokat. Nekem pl. már márciustól októberig termel annyit a rendszer naponta általában, mint az aznapi fogyasztás. Akár még a hőtárolós kályhák kora is eljöhet újra. De András rendszer eleve a betont fűti, vagyis nem túl bonyolult és drága akkor fűtésre kapcsolni, amikor épp betáplálás lenne. Ha hirtelen bevezetnék a bruttó elszámolást, akkor nem lemondanának az emberek a napelemről, hanem mindenféle magyarosan "okos" megoldásnak jönne el a kora, amivel összességében többet veszít az ország, mintha maradna a szaldó elszámolás.
Péter Glofák
Péter Glofák Hónapja
Esetleg napelemes Terrán tetőcserepes megoldás jó lehet a napelemek helyett?
Tibor Nagy
Tibor Nagy 27 napja
Nagyon esztétikus a Terrán cserép, de aki belevág jobb ha tudja: Nem olcsóbb Nehézkesen bővíthető /több panel/ Nem fejleszthető /jobb panel/ Karbantartás? Csere? Rengeteg csatlakozás... Relatíve alacsony teljesítmény nm-re vetítve Nem árnyékolja a tetőt magasabb hőmérsékleten dolgoznak a cellák, nincs szellőzésük.
Dóra Dávid
Dóra Dávid Hónapja
Teslának van saját napelemes tetőcserepe, magyarországon nem tudom hogy forgalmazzák de külföldön nagyon jó tapasztalatok vannak vele.
Botond Sulyok
Botond Sulyok Hónapja
Jó, hogy elmondod a negatívumokat is. Nem is értem miért szoktál annyi kommentet kapni azzal kapcsolatban, hogy ezekről nem beszélsz.
László Hadari
László Hadari Hónapja
@Andras Horvath Ezt akartam én is mondani !
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
mert sokaknak szelektiv a hallasuk :)
Nandor Toth
Nandor Toth Hónapja
A konyháról mikor lesz az epizód?
Halmi Milán
Halmi Milán 28 napja
@Nandor Toth amikor kész lesz :)
Nandor Toth
Nandor Toth Hónapja
@Andras Horvath és mikor lesz kész:-)
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
ha kesz lesz.
Zsolt Répási
Zsolt Répási Hónapja
Ki mivel takarítja a napelem üvegfelületét?
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
esővel
Ferenc Hurai
Ferenc Hurai Hónapja
Kellemes húsvéti ünnepet kívánok neked
Andras Horvath
Andras Horvath Hónapja
koszi, viszont neked is! :)
Róbert Nagy
Róbert Nagy Hónapja
TA (termoakulacios kalyha) ? Mi regen azzal futottunk a lakasba, itt a hazba nincs olcsoaram igy faval tuzelunk.
Következő
INNA - Oh My God
2:48
Megtekintés 2,1 M
2021 Fiat 500e - Dolcse Villany
24:53
Mercedes EQA - Vezettem
17:34
Megtekintés 64 E
Audi A6 e-tron bemutató
11:04
Megtekintés 69 E
INNA - Oh My God
2:48
Megtekintés 2,1 M
AMIKOR ÚJ AUTÓD VAN
3:53
Megtekintés 220 E